FAQ - Veelgestelde vragen
Bestellen
Moet ik een account aanmaken?
Het is op onze website mogelijk om een account aan te maken of te bestellen zonder account. Door een account aan te maken bij Onlinebestrating.nl krijgt u de mogelijkheid om heel snel online te bestellen en de status van uw bestelling te volgen en eerdere bestellingen op te vragen. Wanneer u bestelt zonder account dan is dit niet mogelijk.
Bestel ik per m2?
De besteleenheid verschilt per product, dit kan per stuk of per m2 zijn. Onze omrekenmodule rondt de aantallen automatisch naar boven af op de door de fabrikant aangegeven besteleenheden.
Moet ik via de website bestellen?
Het is eventueel mogelijk om uw bestelling via de telefoon of e-mail aan ons door te geven. Wij ontvangen dan graag uw gegevens en de bestelling en mailen onze factuur naar u door, zodra wij dan uw betaling ontvangen hebben wordt uw bestelling in behandeling genomen. Onze voorkeur is dat u via onze webwinkel besteld omdat wij dan direct al uw gegevens ontvangen. Het is dan mogelijk om veilig en snel met IDEAL te betalen.
Wat is de status van mijn bestelling?
In uw account staat precies de status van uw bestelling aangegeven. Zodra een status wijzigt ontvangt u ook van ons een e-mail.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dit is niet mogelijk wanneer een bestelling al is doorgegeven aan onze transporteur, dit is normaal gesproken binnen 24 uur na het bestellen.
Bezorgen, Afhalen en Retourneren
Wat zijn de verzendkosten?
- De vrachtkosten voor Excluton zijn per bestelling € 93,95 inclusief BTW, boven de € 1.500,00 wordt uw bestelling gratis geleverd.
- De vrachtkosten voor Michel Oprey zijn per bestelling € 89,00 inclusief BTW, boven de € 1.200,00 wordt uw bestelling gratis geleverd.
- De vrachtkosten voor kunstgras en gerelateerde producten zijn per bestelling € 30,00 inclusif BTW, boven de € 1.200,00 wordt uw bestelling gratis geleverd.
Hoe lang is de levertijd na het bestellen en het voldoen van de betaling?
Na ontvangst van de betaling zullen alle door u bestelde artikelen (indien deze op voorraad zijn bij de leverancier) met maximaal 5 werkdagen bij u voor de deur of zo dichtbij als mogelijk is worden afgeleverd.
Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Wij laten de bestelling rechtstreeks vanaf de fabriek leveren en zijn daardoor afhankelijk van hun planning. Het is daarom helaas niet mogelijk om zelf te bepalen op welke dag uw levering wordt bezorgd. Het is wel mogelijk om een leverweek of uiterste leverdatum af te spreken. Indien u minimaal een volle vracht (ca. 32 ton) besteld kunnen wij de bestelling in overleg laten inplannen.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen gaan wij over tot levering en wordt uw bestelling met maximaal 5 werkdagen geleverd (indien deze op voorraad is bij de leverancier). Wanneer u niets aangeeft tijdens het bestellen wordt de bestelling met maximaal 5 werkdagen geleverd, wanneer u deze later wenst te ontvangen dient u dit altijd zelf aan te geven! Over de levering wordt u per mail geïnformeerd in de vorm van een track-en-trace mail.
Waar word gelost en hoe groot is de vrachtwagen waar mijn bestelling door wordt geleverd?
Uw bestelling wordt gelost naast de vrachtauto op een goed berijdbare weg. Waar gelost wordt is altijd ter beoordeling aan de chauffeur. Er dient rekening gehouden te worden dat de bestellingen afgeleverd worden door een vrachtwagen met trailer van ongeveer 16 meter lang! Wanneer de chauffeur niet in uw straat of bij de gewenste afleverplaats kan komen dan wordt de bestelling zo dichtbij mogelijk afgeleverd. Op aanvraag kunt u een kleinere vrachtwagen bestellen voor de levering. Hier worden bij Excluton leveringen geen extra kosten voor gerekend. U kunt tijdens het bestelproces kiezen voor een kleinere vrachtwagen.
Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven wanneer u bestelt op Onlinebestrating.nl of via mail of telefoon.
Waar kan ik artikelen afhalen en moet ik deze van te voren bestellen?
Bestellingen kunnen alleen worden afgehaald in Lelystad. Omdat wij soms producten speciaal moeten bestellen dient u deze producten van te voren te bestellen en te betalen. Indien het voor ons voorraadartikelen betreft is het in overleg mogelijk om bij afhalen het bedrag per pin of contant te voldoen. Het adres wordt gegeven na het bestellen.
Is het mogelijk om artikelen te retourneren?
Dit is mogelijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgaaf van reden. Onlinebestrating.nl kan het transport hiervoor niet verzorgen, dit dient de klant zelf te regelen. Zie artikel 8. Retourgarantie van onze algemene voorwaarden.
Betalen en Geldzaken
Op welke manier kan ik betalen?
Bij ons kunt u betalen op 3 manieren, namelijk:
- Via een overboeking wanneer u per telefoon/mail besteld en een factuur van ons ontvangt.
- Via IDEAL wanneer u via onze website betaald.
- Contant wanneer u producten bij ons ophaalt en dit voor ons voorraadartikelen zijn.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Een betaling met IDEAL staat direct op onze rekening, een overboeking duurt een dag tot 2 dagen.
Hoe werkt betalen via IDEAL?
Om via IDEAL te betalen moet u een bestelling plaatsen via onze website. Er verschijnt een pop-up en als u daar de stappen volgt wordt u door het betalingsproces geholpen.
Kan ik achteraf betalen?
Betaling achteraf is niet mogelijk bij Onlinebestrating.nl, u dient uw bestelling eerst te betalen voordat deze wordt verwerkt. Doordat wij zeer scherpe prijzen hanteren op het internet kunnen wij niet op rekening leveren.
Kan ik afrekenen bij de chauffeur?
Afrekenen bij de chauffeur is niet mogelijk omdat onze bestellingen door vrachtwagens van de fabrikant of een transporteur worden afgeleverd. Deze chauffeurs zijn geen onderdeel van ons bedrijf, hebben geen pin en kunnen geen contant geld aannemen.
Overig:
Kan ik grotere foto's van bepaalde producten ontvangen?
Dit is zeer zeker mogelijk, doordat sommige foto's een slechte resolutie hebben is het niet mogelijk deze te vergroten. U kunt ons altijd mailen voor grotere fotos.
Wat betekent zonder facet of z.f.?
Dit betekent dat de tegel of steen geen facetrand / vellingkant heeft en helemaal strak is en aan de zijkant een hoek heeft van 90 graden. Met facet betekent een kleine schuin afgeronde zijkant.
Staat uw vraag er niet tussen?
Neem contact met ons op via 0320-219170 of mail ons naar info@onlinebestrating.nl